اهدای خون می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان شود & | بیماری

: اهدای خون می تونه منتهی به کاهش خطر دچار شدن به بیماریای قلبی عروقی و سرطان شه

محققان علوم پزشکی می گن  یافته های بررسیای انجام شده روی آدمایی که به شکل مرتب اهدای خون داشتن نشون داده که  اهدا خون موجب می شه تا فرد اهدا کننده کمتر در برابر دچار شدن سرطان و یا سکته قلبی قرار می گیرن.

اهدای خون می تونه منتهی به کاهش خطر دچار شدن به بیماریای قلبی عروقی، سرطان و هم تقویت بدن میشه.

جالبه بدونین اهدای خون دلیل کاهش وزن شده و هر بار اهدای خون در حدود ۶۵ کالری انرژی می سوزونه در نتیجه آدمایی که میخوان لاغر شن می تونن در صورت نبود دچار شدن به مریضی خاص و ممنوع بودن اهدای خون از این روش واسه کاهش وزن خود استفاده کنن.

بررسیا نشون میده محققان و پزشکان به افراد در سراسر جهان پیشنهاد می کنن تا واسه گرفتن سلامت بیشتر حتما یکی از اهدا کنندگان خون باشن و این موضوع یه خبر خوب واسه بانکای خون در سراسر جهان هستش.

بررسیا  تلاش می کنن پزشکان با بررسی روی افراد در محدوده سنی ۴۳ الی ۶۱ سال فهمیدن که آدمایی که به طور متوسط۶ ماه در سال خون اهدا کردن کمترین سابقه رو در حملات قلبی و مغزی و یا شکلای جور واجور سرطانا داشتن.

محققان به این نتیجه رسیدن دلیل اصلی سلامت اهداکنندگان خون مخصوصا نبود ابتلای اونا به بیماریای قلبی عروقی مخصوصا سکته قلبی، متعادل بودن اندازه آهن خون این افراده.

محققان می گن یکی از دلایل تاثیر اهدای خون بر سلامتی فرد اهداکننده اون هستش که قبل از هر بار اهدای خون سلامت فرد اهدا کننده با امتحان اندازه فشار خون، ضربان قلب، اندازه هماتوکریتای خون (گلبولای قرمز خون) بررسی شده و بعد اجازه اهدا به فرد داده می شه. اینطوری خیلی از بیماریای فرد مانند فشار خون بالا، مشکلات خونی، ناراحتیای قلبی و… با همین آزمایشای به ظاهر ساده اما مهم شناسایی می شه.

این تحقیق روی ۱۲۰۰ نفر انجام شده البته پزشکان پیشنهاد می کنن افراد پس از اهدای خون تلاش کنن تا با نوشیدن مایعات فراوون و غذاهای انرژی زا، انرژی از دست رفته رو جبران کنن.

پیشنهاد می شه پس از اهدای خون، به مدت ۱۵ دقیقه در محل خون گیری استراحت کنین و نوشیدنی و خوراکی که در اختیار شما قرار میگیره، بخورین. به دستی که از اون خون گرفته شده فشار وارد نکنین و دست کم تا ۴ ساعت پس از اون با اون دست بار سنگین بلند نکنین.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *