اهمیت استفاده از مارچوبه در رژیم غذایی | تغذیه سالم

اهمیت به کار گیری مارچوبه در رژیم غذایی

 

از فایده های درمانی گیاه مارچوبه چقدر اطلاع دارین این گیاه چه ارزش غذایی دارین و در چه زمینه های درمانی موثره ؟اگه از رژیم گیاهخواری پیروی می کنین پیشنهاد می کنیم از مارچوبه بیشتر استفاده کنین چون کالری کمی داره و باعث افزایش متابولیسم بدنتون می شه ، هم اینکه در پیشگیری از ابتلای شما به شکلای جور واجور مریضی ها و سرطانای خطرناک پیشگیری میکنه.

  • مارچوبه جزو سبزیای مغذی و کم کالریه که هر ۱۰۰ گرم اون، تنها ۲۰ کیلوکالری انرژی به بدن میرسونه.
  • این سبزی پرخاصیت، فیبر زیادی هم داره. ۱۰۰ گرم مارچوبه، ۲.۱ گرم فیبر رو در خود جای داده و از این رو مصرف حجم متعادلی از اون می تونه باعث پیشگیری از دچار شدن به یبوست، کاهش چربی بد خون یا همون LDL و تنظیم قند خون بشه.
  • مصرف خوراکی های پر از فیبر غذایی مانند مارچوبه به کاهش خطر دچار شدن به سرطان کولورکتال هم کمک می کنه.
  • لوتئین، زیگزانتین، کاروتنا و کریپتوگزانتین، ازجمله مهم ترین آنتی اکسیدان های موجود در مارچوبه هستن که در کنار هم می تونن خطر دچار شدن به سرطانا و عفونتای ویروسی رو کم کنن.
  • مارچوبه تازه، منبع خوبی واسه دریافت فولاته. هر ۱۰۰ گرم اون، ۵۴ میکروگرم فولات داره و می تونه ۱۴ درصد از نیاز بدن به این ریزمغذی مهم رو تامین کنه. بخاطر اینم مصرف این سبزی در دوران بارداری به خانمای باردار، پیشنهاد می شه.
  • ویتامینای گروه B موجود در مارچوبه به بهتر شدن متابولیسم در بدن کمک می کنن.
  • ویتامینای C و K هم فت و فراوون در مارچوبه وجود دارن. ویتامین K موجود در اون می تونه باعث حفظ سلامت استخون ها شه و نقشی اساسی در روند درمان بیماران گرفتار به فراموشی بازی کنه.
  • پتاسیم، مس و آهن هم از مهم ترین مواد معدنی موجود در مارچوبه هستن.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه
  • اهمیت مصرف میان وعده در رژیم غذایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *