اهمیت اختصاص وقت برای ورزش | ورزش

وقت گذاشتن واسه ورزش بسیار مهم و مهمه بهتره وقت کافی واسه ورزش روزانه تون اختصاص بدین و به صورت روتین و دائم بر این مسر باشین اجازه ندین مشغله کاری مانعی واسه جنب و جوش شما شه این تغییر زیادی در سلامتی و سبک زندگی شما بوجود میاره با ما در ادامه مطلب همراه باشین.

 هممون باید بدونیم که داشتن یه سبک زندگی اکتیو و فعال باید اولین اولویت مون باشه. فقط با مراقبت کردن از خودمونه که می تونیم اون فردی باشیم که دوست داریم و تلاش می کنیم که در محیط کار، خونه و جامعه باشیم. اما این کار خیلی هم سخته.

کار کردن می تونه مانعی واسه ورزش باشه. در واقع در این مسئله مغایرتی بزرگ هست: از طرفی تلاش می کنیم تا وقتی واسه ورزش پیدا کنیم. از طرف دیگه نمی تونیم ورزش نکردن رو تحمل کنیم چون واسه موفقیت چیزی لازمه.

در یکی از تحقیقاتی که روی ۲۵ فرد شاغل انجام شده تونسته ان این مغیرت رو از بین برده و در نتیجه به ۶ روش ورزش رو وارد برنامه زندگی کنن. مهم نیس چقدر مشغله کاری دارین شمام می تونین با این روش ها سبک زندگی سالمی داشته باشین.

موثر ورزش کنین

یه نوع ورزشی رو که می تونین در هر مکانی حتی در راه سفر یا راه برگشت به خونه انجام بدین انتخاب کنین. این نوع ورزشا احتیاجی به آمادگی ندارن و فواید جسمی بالایی در مدت زمان کوتاه دارن. تمرینای اینتروال، ورزش تاباتا و دو بهترین انتخاب هستن.

به دوست داشتنا و دوست نداشتن هاتون اهمیت دهیدشاید تا کنون با خودتون فکر می کردین که از دویدن خوشتون نمیاد. اما هممون باید واقع بین باشیم تا بتونیم خودمون رو بشناسیم. کنترل نفس و اراده وقتی که بحث ورزش می شه چیزی لازمه اما اگه بتونین ورزشی متناسب با سبک زندگی، شخصیت و علاقه خودتون پیدا کنین کار رو راحت تر کردین. اگه مطمئن نیستین که چه نوع ورزشی رو دوست دارین ورزشای مختلفی رو امتحان کنین تا ورزش مورد علاقه خودتون رو بشناسین.

به عنوان تشویق کننده، رقابت کنیدبرای موفقیت در کار همکاری لازمه اما واسه موفقیت در ورزش رقابت نقش مهمی داره. امروز باید بهترین رقابت مناسب مهارتای ورزشی تون رو پیدا کنین. در هر سطحی که هستین چه مقدماتی چه پیشرفته در مسابقات شرکت کنین و سطح تواناییای خودتون رو سبک سنگین کنین.

برنامه ریزی کنین و به اون معتقد شویدیکی از دلایلی که باعث می شه ورزش رو واسه همیشه کنار بذارین این جمله س: امروز مشغله کاری زیادی دارم. نمی تونم به کلاس یوگا بروم. مثلا اگه به طور غیر منتظره ای بدون برنامه قبلی قرار شه که امروز دنبال کودک تون در مدرسه برید چه می کنین؟ قرار کاری رو کنسل می کنین؟

کارا رو با خودتون به خونه می برید؟ یا اولویت بندی می کنین؟ وقتی مجبور شیم و نیاز داشته باشیم محل کار رو ترک می کنیم. پس هیچوقت نگید که امروز مشغله کاری دارم واسه خودتون برنامه ریزی کنین و به اون سفت بچسبید. و همیشه ورزش رو در اولویت بذارین چون ارزشش رو داره.

فعالیتای ورزشی تون رو آزمایش کنین.هر زمان که ورزش می کنین در دفترچه یا تقویم یادداشت کنین. و در آخر هفته، ماه یا سال به جلسات ورزشی تون اضافه کنین. در این صورت می تونین به پیشرفتای تون رو مدیریت کنین. با یادداشت ورداری و سبک سنگین کردن سطح ورزشا راه رو دنبال می کنین و اونو کنار نمی ذارین.

کم ورزش کردن بهتر از هیچوقت ورزش نکردن استبرای یه ورزش موثر حتما نیاز نیس که ۱ ساعت یا نیم ساعت این کار رو انجام بدین. کم ورزش کردن بهتر از هیچوقت ورزش نکردنه. واسه این کار حتی ۷ دقیقه هم کافیه. خیلی اوقات می تونیم چند دقیقه وقت آزاد پیدا کنیم و از اون فرصت واسه ورزش استفاده کنیم. این تمرینای کوتاه و سریع اثرات عجیبی روی ذهن و جسم مون دارن.

پس نتیجه می گیریم حتی پر مشغله ترینا هم می تونن واسه ورزش وقت کافی داشته باشن البته اگه سلامت یکی از اولویتای زندگی شون باشه.

سایت بدونیم – مریم اسدی

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *