اهمیت آبرسانی به بدن برای کاهش وزن | چاقی

آبرسانی یا هیدریشن خوب و کافی به بدن، از همون قدیما هم به عنوان یکی از کلیدی ترین موارد لازم واسه کاهش وزن مطرح بود. اما بر سر مقدار ایده آل مایعات واسه هیدراته نگاه داشتن بدن، همیشه بحث و گفتگو بوده. از اونجایی که آب، ارزون، و رسیدن به اون نسبت به بقیه روشای لاغری آسون تره، هیچ دلیلی وجود نداره که قدرت لاغر کنندگی اونو دست کم بگیرین! دلیلای زیادی واسه اهمیت آبرسانی به بدن هست که در ادامه به اونا می پردازیم.

اهمیت آب

تقریبا دو سوم بدن آدم از آب تشکیل شده. نقشش، تقریبا همه چیز رو در بر میگیره؛ از پاکسازی سموم گرفته، تا تنظیم درجه گرما بدن، و روان کردن مفاصل. اینا تنها چند تا از کارایی بودن که آب در بدن انجام میده!

هم اینکه، آب به عنوان یه کنترل کننده اشتهای طبیعی هم اجرای نقش کرده و به متابولیسم بدن کمک می کنه. با تموم این کاربرده ها، مصرف آب واسه کارکرد نرمال بدن، یه بایده!

اثرات کم آبی

دست دست کردن در مصرف آب کافی، واسه بدنتون گران تموم می شه! اگه سطح آبرسانی به بدنتون، فقط ۲ درصد کم بشه، ممکنه مشکل تمرکز چشمی، نبود تمرکز حواس، و افکار مبهم و بی سروسامون پیدا کنین. اگه معمولا در اواسط روز احساس خستگی می کنین و دلیلش رو هم نمی دونین، شاید مقصرش کم آبی بدنتون باشه، یعنی همون دلیلی که باعث می شه ورزش کردن هم براتون مشکل شه.

منبع : fitnessmagazine.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *