اهل ورزش نیستید؟۵۰ دلیل برای ورزش کردن | ورزش

همه آدمای دنیا میدونن که واسه تضمین سلامتی و حتی دور کردن بیماریا از آدم باید ورزش کنن،اما با این تفاصیر بعضی از افراد ورزش رو کنار گذاشته ان.ورزش کردن دوای خیلی از دردهاست و انسانی که ورزش نکنه خیلی زود از پا میفتد.دلیلای زیادی واسه ورزش کردن هست که ما واسه شما ۵۰ دلیل رو جمع آوری کردیم.

احساس بیحالی و بی انگیزگی دارین؟ بعضی از روزا احساس خوبی واسه رفتن به باشگاه ورزشی ندارین. یه سریای دیگه از روزا حتی حس و حال قدم زدن به سمت اتاق حال و نشستن روی صندلی رو هم ندارین. ما میتونیم این احساسات رو تغییر بدیم. دفعه بعدی که به افزایش انگیزه خود نیاز داشتین، تلاش کنین تمرینات ورزشی رو شروع کنین و وزن خود رو کم کنین. این ۵۰ دلیل که در این مقاله از راستینه آورده این رو واسه اینکه به تمرینات ورزشی روی بیارین، بررسی کنین.

دلایل شروع ورزش

  • اگه شما تا الان این رو نمیدانستید، بدونین که انجام تمرینات ورزشی واسه شما خوب هستن. داشتن یه سبک زندگی فعال و پویا و تغذیه درست و مناسب از بهترین روش ها واسه سالم موندن هستن. این موارد نه فقط از دچار شدن به مریضی جلوگیری میکنن، بلکه بدن شما رو در وزن مناسب نگاه میدارند.
  • واسه قوی تر شدن .
  • ورزش طول عمر شما رو افزایش می ده. از دید علمی ثابت شده که داشتن یه برنامه ثابت ورزش نیم ساعت ای در پنج روز از هفته دلیل افزایش طول عمر شما تا چندین سال می شه! پیاده روی ساده، دوچرخه سواری یا دویدن آهسته، چند سال به طول عمر شما اضافه می کنه.
  • واسه افزایش اعتماد به نفس شما
  • سرگرم شدن با کودکان. کودکان شما پس از خسته شدن سریع تر به خواب میرن. بازیایی مثل دویدن دنبال کودکان در حیاط خونه علاوه بر سرگرمی این مزیت رو هم دارن.
  • واسه سوزوندن کالری دسرای شبونه
  • هر چی بیشتر از پله بالاتر برید، بالا رفتنای بعدی آسون تر میشه.
  • تمرین یه تفریحه. همیشه احتیاجی نیس که با وسایلی مثل تردمیل تمرین کنین و می تونین تمرینات ورزشی مناسب خود رو پیدا کنین. کلاسای زومبا، یوگا یا پیاده روی رو واسه داشتن تناسب اندام امتحان کنین.
  • خطر دچار شدن به سرطان رو کم کنین.
  • در زنان دلیل افزایش اندازه سینه ها میشه.
  • یه قدم رو به جلو و پیشرفت در زندگیه چون شما خواهان عقب گرد نیستین.
  • واسه تحت اثر گذاشتن دوستان و آشنایان …! می تونین به دوران اتحاد خود با دوستان دبیرستان برگردین؟ نظرتون در مورد یه جلسه خانوادگی چیه؟ شروع تمرینات ورزشی از امروز دلیل سورپرایز آشنایان شما تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیس میشه.
  • واسه بهبود توازن بدنی
  • واسه کم شدن نشونه های قاعدگی
  • واسه گذروندن وقت با دوستان؛ اگه بتونین قرارهای ملاقات خود رو با تمرینای ورزشی هماهنگ کنین، دو نشون رو با یه تیر زده این! اگه بتونین همسرانتان رو هم با خود همراه کنین، یه موقعیت برد-برد واسه شما ایجاد شده.
  • سلامت بدنی به داشتن اثر مثبت بر سلامت ذهنی کمک میکنه.
  • خطر سکته قلبی کم میشه.
  • احساسات فوق العاده ای به شما دست می ده. تکمیل یه تمرین ورزشی، روشی فوق العاده واسه داشتن احساس خوب و مورد پسند در مورد خوده. این کار نه فقط به اعتماد به نفس شما اضافه می کنه بلکه شما از اینکه تمرین رو به اتمام رسوندین، به خود میبالید.
  • انجام تمرینات ورزشی مجانیه.
  • از شما الگوی خوبی واسه فرزندانتان بوجود میاره.
  • حالت مزاجی شما رو بهبود میبخشه.
  • سردرد های طولانی رو بهبود میبخشه. اگه دارای سردردهای به وجود اومده به وسیله تنشای روزانه هستن، انجام تمرینای ورزشی این موارد رو کم می کنه. سردردهای به وجود اومده به وسیله استرسای روزانه از جمله سردردای عادی هستن که می تونین به جای به کار گیری مسکنا، از تمرینات ورزشی واسه بهبود اونا استفاده کنین.
  • نقطه آغازی واسه کاهش وزن است.
  • الگوی خواب شما رو بهبود میبخشه. با اینکه متخصصین مشکلات خواب میگن که نباید بدون این دست اون دست کردن قبل از خواب تمرینات ورزشی انجام داد، انجام تمرینات بدنی روزانه دلیل بهبود ریتم شبانه روزی بدن میشه که با نام ساعت بیولوژیک بدن هم شناخته میشه.
  • اندازه سوخت و ساز بدن رو در حالت استراحت افزایش می ده.
  • به مدیریت استرسا کمک میکنه. احساس نا امیدی دارین؟ تلاش کنین وزنه های سنگین رو بلند کنین یا بدوید! هم اینکه بعضی از تمرینات یوگا هستن که استرس رو کاهش میدن.
  • شکمی صاف و متناسب دارین.
  • تناسب اندام خطر دچار شدن به بیماریای قلبی رو کم می کنه که براساس آمار موسسه کنترل بیماریا، اولین دلیل مرگ و میر در کشور آمریکا هستش.
  • در حالت عریان هم متناسب هستین.
  • حالت بدنی شما (مثل طرز راه رفتن، ایستادن و …) بهبود پیدا میکنه.
  • انرژی بیشتری به شما میبخشه. تمرین همیشگی و منظم یکی از بهترین روشها واسه افزایش طبیعی انرژی بدن است. بعد شما می تونین از این انرژی در همه جنبه های زندگی خود استفاده کنین.
  • می تونین خیلی راحت شنا برید به جای اینکه این تمرین رو به صورت ناقص انجام بدین (منظور حرکت شنا در نرمشه.).
  • می تونین لباسای جذاب به تن کنین.
  • تمرینات ورزشی منظیم از راه های عالی واسه مقابله با مشکلات فیزیکی و نشونه های پیریه.
  • دلیل افزایش بهره وری شما در کار و منزل میشه.
  • دلیل مقابله با چاقی طولانی و رو به رشد میشه. این پدیده چیه؟ زیاد شدن وزن آهسته و پایدار که با افزایش سن اتفاق میفته. رفتن به باشگاه ورزشی و تغذیه درست از بهترین راه ها واسه مقابله با این پدیده هستن.
  • بهترین راه واسه رسیدن به اهدافه. اگه هدف شما رسیدن به تناسب اندام باشه، با این کار واسه رسیدن به یه هدف تلاش میکنین و میجنگید و با دست پیدا کردن به هدف، دارای روحیه عالی میشین و خود رو مستحق جایزه می دونین (و واسه دست پیدا کردن به اهداف بعدی هم آماده هستین.).
  • دلیل افزایش خلاقیت شما در تفکر میشه.
  • روشی فوق العاده واسه گذروندن زمان بیشتر با فرزندان و آموزش عادتای مربوط به سلامتی به آنانه.
  • هیچ وقت حسرت ورزشکار شدن رو دارین. پس از برگشت از باشگاه ورزشی، دارای احساس نشاط، قدرت و سلامتی هستین! تنها چیزی که حسرت اونو میخورید، ادامه ندادن بیشتر تمریناته.
  • آستانه تحمل شما بالا میره.
  • اشتهای شما بهبود پیدا میکنه. غذاها رو با لذت بیشتری میخورید.
  • دلیل سوزوندن کالری میشه که منتهی به کاهش وزن میشه. این روشن به نظر میرسه. مبنای کاهش وزن، سوزوندن مقدار بیشتری کالری نسبت به کالریه که از غذا به بدن میرسه. با انجام تمرین، شما کالری بیشتری رو نسبت به حالت عادی میسوزونین. ولی مطمئن شید که مقدار کافی غذا مصرف میکنین.
  • خرید لذت بخش تر می شه! وقتی که تمرینات ورزشی انجام بدین، احساس خوبی دارین و از خرید لباسای جدید واسه خود لذت میبرین.
  • ورزش دلیل کم شدن اندازه ضربان قلب شما در حالت استراحت میشه.
  • ورزش شما رو به زمونه ای که شلوارای جین تنگ میپوشیدید، برمی گردونه.
  • دلیل کاهش یبوست و تقویت روده میشه.
  • دلیل انعطاف بدنی بیشتر میشه.
  • ورزش دلیل بهبود انگیزه جنسی میشه و به تقویت قوای جنسی شما کمک می کنه .
  • ورزش کنین چون ارزش اونو دارین (لایق رسیدن به مزیتای گفته شده در این مقاله از سایت راستینه هستین.).

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *